تشخیص بهترین طراح سایت

مهمترین موضوع در طراحی سایت حرفه ای و موفق، کیفیت هم در موارد فنی و برنامه نویسی و هم در ظاهر، سئو، محتوا و ... هست

بهتره بدونیم نکات حائز اهمیت برای بیشتر افراد هنگام طراحی سایت طراحی ظاهری و قیمت تمام شده محصول هست که شاید منطقی به نظر برسه

اما بیاین با جزئیات بیشتر این موضوع رو بررسی کنیم :

ابتدا باید با عوامل مهم و تاثیر گذار در طراحی سایت آشنا بشیم و بعد بتونیم بر اساس اون جمع بندی درستی داشته باشیم :

1. طراحی ظاهری و زیبایی سایت.

2. رابط کاربری راحت (به شکلی که کاربر با دیدن و استفاده از سایت شما احساس خوش آیند و راحتی داشته باشه).

3. سرعت مناسب (یکی از مهمترین عوامل در تعیین جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو و نرخ ماندگاری کاربر در سایت).

4. امنیت (عاملی که شاید در ظاهر به اون اهمیتی داده نشه ولی یک برنامه نویسی خوب و ساختار یافته می تونه از حملات رقبا، ربات ها، اختلال در کار سایت و غیره جلوگیری کنه).

5. سئو و محتوا : اصلی ترین دلیل برای ادامه ی رقابت در حوزه ی کاری شما، بدون انجام این مورد تقریبا هیچ شانسی برای موفقیت در کار نخواهد بود.

6. پشتیبانی : یک سایت ضعیف و ناکارآمد، هر میزان پشتیبانی قوی هم داشته باشه مناسب نخواهد بود، مانند یک خودروی با ظاهر شیک و زیبا که دائما توی تعمیرگاهه و یا برعکس یک سایت کارآمد و قوی با یک پشتیبانی ضعیف، مانند خودرو های خارجی که بسیار خوب ساخته شدن ولی در ایران خدمات پس از فروش ندارن.

7. برنامه نویسی و توان فنی مجموعه ای که سایت شما رو طراحی می کنن :

همه می دونیم که در دنیا انواع خودرو تولید میشه، از پراید خودمون گرفته تا ماشین های گران قیمت و با کیفیت، بعضی خودرو ها هم شاید ظاهرشون نزدیک به هم باشه ولی باطنشون خیر، مانند خودرو های چینی، ظاهر خوبی دارن ولی بازدهی کم.

این مثال رو زدم تا بدونید برنامه نویسی یه سایت تا چه اندازه می تونه تاثیرگذار باشه، مخصوصا سایت های بزرگی که فعالیت های مهم انجام می دن

حالا بریم سراغ 9 عامل تاثیرگذار در تشخیص بهترین طراح سایت :

1. نمونه کار و سوابق در پروژه یا سایت های انجام شده:

ساده ترین روش برای بررسی توانایی فنی طراح سایتی که می خواهید بهش اعتماد کنید و طراحی سایت خودتون رو بهش بسپارید.

2. بررسی توانایی فنی طراح:

این قسمت برای افراد غیر متخصص کمی پیچیده به نظر می رسه، اما نگران نباشد، برای مشاوره رایگان می تونید وارد سایت طراحی سایت اصفهان بشید و از طریق چت در گوشه ی پایین سمت راست صفحه، تمام سوال های خودتون رو بپرسید.

3. شرکت های صفحه ی اول گوگل:

اگر یه شرکتی خیلی مطرح شده و یا سر زبون ها افتاده و در گوگل رتبه خوبی داره، دلیل بر خوب بودن اون شرکت نیست، به یکی از شرکت های مطرح در نتیجه ی گوگل که اتفاقا همیشه رتبه ی 1 یا 2 بود کمک فنی می کردم، به این دلیل که از نظر فنی به روز نبودن و توی بعضی زمینه ها مشاوره یا کمک فنی بهشون بکنیم، سیستم ها و تکنیک های تعریف پروژه، برنامه نویسی و طراحی سایت این شرکت مربوط به 3 نسل پیش بود، تقریبا میشه گفت برای 10، 15 سال قبل.

خدماتی که این شرکت ارائه می کرد با قیمت مطلوب بود و خب کلی هم مشتری داشت، اما این همه ی ان چیزی نبود که یک کاربر یا مشتری انتظار داشته باشه، توی همه ی موارد خوبی که در بالا گفته شد، فقط قیمتش خوب بود، همین! و ضعف ساختاری، فنی، برنامه نویسی، امنیت و دیگر موارد برای کاربران اصلا مشهود نبود و فقط یک متخصص این موارد رو متوجه میشه.

پس اگر نام یک شرکت زیاد شنیده میشه و یا در صفحه ی اول گوگل هست، دلیل بر ارائه ی طراحی سایت با کیفیت از نظر فنی نیست.

4. قیمت:

یکی از عوامل تاثیر گذار در تصمیم گیری!

از قدیم شنیدیم هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت، البته اگر طرف مقابلتون با انصاف باشه. همونطور که در مورد شماره 3 گفتم یک سایت می تونه قیمت مطلوبی داشته باشه ولی از نظر فنی، پشتیبانی، سرعت، ساختار و دیگر موارد مشکل اساسی داشته باشه که از دید کاربر پنهان است تا روزی که خودشو یه جایی نشون بده.

برای اینکه انتخاب درست و بهینه ای داشته باشید بهترین روش مشورت با متخصصین این حوزه هست، برای مشاوره طراحی سایت می تونید چت کنید و بپرسید.

5. بهینه سازی و سئو:

به زبان ساده سئو یک رقابت بی انتها از نظر فنی، محتوایی، اعتبار سازی در کسب رتبه بهتر در نتایج موتور جستجو هست.

در یک دستگاه و یا شرکت و یا ساختار اداری یا یک تیم فوتبال، عملکرد درست تمام عوامل در کنار هم هست که می تونه موفقیت رو تضمین کنه.

اگر از نظر فنی سایت خیلی خوبی طراحی کرده باشیم ولی از نظر سئو قوی نباشیم و یا برعکس، موفقیتی در کار نخواهد بود.

6. ملاقات حضوری:

شرکت هایی هستن که مثلا در تهران فعالیت می کنن اما از تمام شهر ها کاربرانشون رو جذب می کنن و از راه دور و یا از طریق نمایندگی هاشون در اون شهر ها، اقدام به طراحی سایت یا اپلیکیشن یا موارد دیگه می کنن، یک طراحی سایت موفق و خوب، به شکلی نیست که از راه دور مدیریت و پشتیبانی بشه.

برای طراحی سایتتون حتما در شهر خودتون کار کنید و مراجعه حضوری داشته باشید و روند کار رو پیگیری کنید.

7. سایت مجموعه یا شرکت رو حتما ببینید:

ویترین کسب و کار یک مجموعه یا شرکت، گویای همه چیز هست، مجموعه ای که قراره برای شما کار کنه باید خودش بهترین باشه، در سایت این مجموعه ها میشه کلی موارد و مطالب برداشت کرد و در مورد عملکرد و کارشون آگاهی کسب کرد.

8. دیدن نمونه کار ها:

نمونه کار ها فقط به ظاهر زیبا نیست، حتما بهترین کار از نظر زیبایی، شرایط فنی و موارد دیگه رو از شرکت طراح سایت درخواست کنید و ببینید.