اهمیت سئو در چیست؟

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

دلیل نیاز به سئو موتور های جست و جو؟

گوگل موتوری هوشمند میباشد ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاش میباشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی نشان  دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت و شرکت سئو  را ایجاد میکند. سئو غلط  میتواند شما را از دید کاربران مخفی کرده و تمام تلاش شما را هدر بدهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف ترو حتی کپی بازدید و محبوبیت بیشتری را از کاربران موتور های جست و جو کسب کنند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه بالا میروند. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیق بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درراستای  رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی میکند و سایتهایی که از این روش استفاده میکنند  را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما بدرد بخور باشد.

مهمترین مراحل سئو سایت از چه قرار است؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و ادامه دار است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند بگذارند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی میباشیم که عبارتند از:

1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال نامگذاری میکنیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز داریم چون نبود همچین سایتی باعث میشود که هزینه های سئو شما به هدر برود.

2- بازاریابی محتوا(sem)

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی که از سرچ بالا برخوردارن، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا به حساب اورد. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن و نشدنی میباشد.

3- لینک سازی هدفمند و اصولی

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل بیارد ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی درست و اصولی بر اساس معیار های گوگل برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.